Rabu, 31 Oktober 2012

Qurratu 'ayun Ummi abi:)

Assalammulaikum

Menjalani kursus dan berjauhan dengan suami dan anak-anak adalah dugaan yang manis...walaupun kasihan yg ditinggalkan namun sebagai menguji rasa rindu dan kasih insan tersayang, jarak itu menambah rasa...terasa mengulangi sedikit episod bercinta dan mngukir janji setia walaupun semua itu saya hanya dapat rasakan selepas perkahwinan kami..syukur Alhamdulillah..mudah2an Allah limpahkan kebaikan kepada kami segala rahmat dan berkatNya buat kami demi mencari keredhaanNyaa..ameen ya rabb...

ANAK KECILKU , RAHMAH

Dia comel. Mudah tertawa dan cepat belajar. Suka membuat mimik muka yang sangat mencuit hati dan suka menjuih lidah sambil buat bubble...aduh suka sangat dia...mula bertatih pada usia 9 bulan dan berjalan pada usia 10 bulan. Paling awal antara kakak dan abangnya yg masing-masing mula berjalan pada usia setahun dan setahun sebulan. Rambut kerintingnya halus,bila disikat dan dibelah sebelah kiri,naampak sungguh bulat mukanya! Aishahturahmah, sungguh rindu ummi...mula pandai sebut ummi,bismillah dan atak(kakak)..ifak(shifa')..dan membebel macam2 perkara. Aishah suka mengusik abangnya...dah abangnya boleh menangis hanya kerana Aishah melanggar permainan lego nya! aduh abang nih! kantoi la....Aishah sudah masuk setahun 2 bulan lebih...dah semakin laju dan laju..mg Aishah menjadi anak solehah...ameen ya rabb..

INI ABANG LAAA...

Abang 'Ammar suka baca buku.."Abu Ada Ayam"...suka baca walaupun sebutan agak sedikit pelat..bukan tahu baca pun tp sudah menghafal bacaan kakaknya yang sudah mula lancar membaca..syukur alhamdulillah...'Ammar belum pandai kayuh basikal dan masih memakai pampers..aduh..dah berapa kali training,failed sokmo disebabkan kelewatan melompat masuk ke dalam tandas. semua insiden berlaku di hadapan pintu tandas! aduyai anakku..heroku! Abang mempunyai keinginan yg kuat terhadap sesuatu..kalau nak dia akan minta sampai dpt wp terpaksa mengalirkan airmata...hero hindustan sungguhlah abang ni...dahla muka comel..geram ummi tgk dia nangis..aiiiyakk..my boboiboi..abang seorang yg sungguh prihatin..barang ummi,abi,kakak,dirinya dan aadik adalah barang yg dia akan jaga..contohnya kasut ummi,abi dan dia akan dia susun..kasutnya janganla hilang,amatla disayang..barang adik dan kakak dia yg alert letak kat mana..kalau nak cari barang atau jumpa barang,biasanya abangla orangnya..suka minum macam orang tua..kalau ummi buat kopi panas,dia pun suka kopi panas..'ammar ummi yang bijaksana..membesarlah dengan penuh kebaikan dan menyebarkan kebaikan buat ummat..ameen ya rabb..

KAKAK SHIFA'

Ermm..buat kali kedua..hari ni ummi kursus,abi yang pergi ambik buku rekod kakak..tahun lepas,abi juga yg ambik sbb ummi dalam pantang baby rahmah...kesian kakak..namun,syukur Alhamdulillah...kakak dapat no 2 daripada 18 pelajar dan MAtematik kakak dapat 100%...syukur..tahniah buatmu sayang...ermm...lama dah kakak minta nak pi hotel,mandi kolam renang...esok dtg ya dgn abi..insyaAllah...mg kakak dapat teruskan prestasi terbaik dunia dan akhirat..mjd anak solehah dan muslehah...barakallah sayang...ummi masih dilema untuk menyekolahkan anak ummi seorang ini pada tahun hadapan..kakak dah 6 tahun nanti..kakak minta nak sekolah kat genius aulad..sama macam kakak aliyah dan abang muaz...tp ummi fikir agak jauh dari rumah...kalau ada pengangkutan,mgkin ok..doakan laluan terbaik buat anak ku sayang....wahai kakak..mg menjadi pembimbing terbaik buat adik-adik...

Semoga anak-anak ummi dan anak-anak semua saudara dan sahabat ummi menjadi generasi pewaris nabi dan meneruskan perjuangan nabi menegakkan agama Islam tinggi di persada..ameen ya rabb!

~Ummi,CP..Port Dickson~1.05 pagi hotel tepi pantai~
~sungguh indah ciptaan Allah..subhananallah tabarakallahu ahsanul khaliqin..ameen~

Tiada ulasan: