Selasa, 3 Februari 2009

Sehari ini agak letih tapi cerianya bila...

Seharian masa p&p ku bertukar relief lantaran menjadi jurulatih bola jaring. Tidak lupa ku bekalkan kerja kepada para pelajarku di kelas. Bila bagi tajuk perbahasan antara pencadang dan pembangkang,mulalah pelajarku yang sudah tingkatan 2 itu menyebut..Oh, antara Umno dengan PAS ke cikgu? Bijak..bijak..Itupun sibuk dah menegur, eh cikgu datang tapi kenapa cikgu tak masuk kelas..." Cikgu train pelajar bola jaring.." Ooo...angguk mereka. Tapi itu bagi kelas yang ok dan ada kesedaran nak belajar, mereka akan risau, namun kelas yang hujung..hooray cikgu takde!...aku bagi gak kerja..apalagi latihan maths laa..so,siapkan..tak siap..kena!
Pagi lagi semua pemain buat larian 10 kali keliling padang.Warm up dan diteruskan latihan antara under 15 and under 18.Hari ini juga area jam 12.30,under 15 akan berlawan di kompleks sukan KLIA.Mereka akan lawan 2 buah sekolah, Sekolah seri Puteri dan SMK Dengkil. Esok, aku akan mengiring under 18 ke sana pula. MEreka akan berlawan dengan empat buah sekolah termasuk SMA Salak Tinggi dan SMK Teknik Sepang. Permainan secara liga. Kalau menang mungkin sampai ke petnag..If kalah pertengahan jalan, tengah hari kami dah balik! Moga ada cahaya untuk pecah rekod asyik kalah sebelum aku masuk sekolah ini lagi..huhu..InsyaAllah..SK Cyberjaya dah sampai suku akhir, alhamdulillah. RAbu lepas semasa cuti raya cina, mereka berlawan latihan dengan kakak-kakak sek menengah. Lepas jam 10, under 15 telah bertolak dengan Pn Mahani menaiki Trajet dan Avanza Cikgu Seri untuk pergi menyahut cabaran. salam dan minta doa restu cikgu! Doakan kami cikgu! Moga menang..lawan sekolah seri puteri tuu...
Aku meneruskan latihan under 18 hingga masa balik 1.10ptg. Di sambung dengan mesyuarat guru hingga jam 2.30 petang. Selesai solat zohor dan makan agenda hari ini disambung pula dengan latihan rumah sukan hingga jam 5...nampaknya sesi pagi petang keduanya sama...hari yang agak meletihnya..

Bila balik, sampai sahaja di rumah pengasuh, terlihat sahaja Amiratushifa' yang tersenyum comel..aduh..hilang sudah letihku..Mak Liza pula membekalkanku bubur kacangnya...nyumm..sedapnya.
"Ummi..." panggilnya dengan suara comelnya itu...Sehari yang letih tapi cerianya bila ku mendengar suara anakku yang semakin belajar hidup. Syukran Mak Liza sudi memberi kasih sayang buat Amiratushifa'!Moga diberkati kehidupanmu!

Tiada ulasan: