Selasa, 3 Februari 2009

Kenapa Rempah Ratus?




1)Apakah anda kenal setiap nama dalam kotak ini?
2)Anda gunakan ini dalam masakan?
3)Atau digunakan dalam sebarang kegunaan harian yang lain?
4)Kenapa penting?
5)Bolehkah kalau tiada bahan seperti di atas?

Cuba jawab?

4 ulasan:

Pohon Hijau berkata...

Tak boleh, tak boleh..nak buat sup tak jadi sup...nak buat rendang , nak buat paceri nanas...teringat kisah SAYANG umpama GARAM...besar fungsi garam tu berbanding emas permata!!!

ubm berkata...

Betul tu sahabat, cumanya kalau kita menganggap diri sebagai pelengkap kasih sayang itu, maka kitalah yang harus mencorakkannya kan..moga-moga kita diberi petunjuk, dimudahkan urusan...Salam sayang umpama garam! hehe..

Tanpa Nama berkata...

Syukran..betul betul betul...upin dan ipin...

mokcu comeyL berkata...

to ummu shifa',
sila lah namakan setiap objek dalam 12 kotak tu, komponen rempah ratus tu? haa...mesti tahu kan? kalau x tahu..kene tuka nama la pas ni..jadi pinggan mangkuk or periuk belanga je laa...hihi..~