Selasa, 3 Februari 2009

Air Zam-Zam Semakin kering?

Kelas semalam Ustaz HArun bercerita sedikit kisahnya ketika sedang menunggu flight untuk pulang selepas mengerjakan umrah. Ustaz sempat menyelak akhbar Saudi. Majlis FAtwa Saudi telah mengeluarkan fatwa mengharamkan Air Zam-zam diperniagakan...Ianya adalah kerana...AIR ZAM-ZAM SEMAKIN KERING...suara ustaz direndahkan..riaknya menampakkan sedikit rasa terkilan..Air Zam-zam dalam botol 500ml pernah dijual dengan harga sehingga RM12 malah ada yang lebih mahal dari itu dan dijual di merata dunia. Alamat ini diberikan kepada orang-orang soleh di Mekah iaitu para penggubal fatwa. Aktiviti komersil ini telah menghilangkan keberkatan air Zam-zam yang suci.
Mulanya nada ustaz bercerita amat kami risaukan..apatah lagi berita itu up to date kerana ustaz baru sahaja pulang menunaikan umrah minggu sebelum cuti raya cina..Bila sedar bahawa keberkatan Air Zam-zam yang amat sempurna bentuk molekulnya dan kelihatan seperti permata itu tidak boleh sewenang-wenangnya digunakan atas tujuan komersil.. Takjub bukan bila mengetahui bentuk molekulnya? Ianya hampir sama dengan air yang telah di bacakan dengan ayat-ayat suci AL-Quran.


Penemuan itulah yang telah dibuktikan sebelum ini oleh seorang profesor dari Jepun yang pernah saya ketahui ketika zaman belajar di kampus.Artikel itu boleh di baca di sini.

Namun, apabila keluar sahaja fatwa tersebut air zam-zam terus keluar semula...Alhamdulillah.Semoga ada pengiktibaran terbaik buat kita semua supaya kurniaan Allah itu tidak disalahgunakan....Sesungguhnya..AllAh Maha Luas PemberianNya... Bersyukurlah..

Tiada ulasan: